another.chapter.of.life

Mahukah anda dengan PAHALA YANG BANYAK? Bayangkan.. jika anda mewakafkan sepasang telekung kepada anak yatim atau fakir telekung yang cantik (nak sedekah kena beri barang yg terbaik kan?), dan telekung itu digunakan utk bersolat.. Dan setiap hari pula, si pemakai telekung bersolat 5 kali sehari.. Berapa agaknya pahala yang mungkin akan anda perolehi dalam sehari? seminggu? sebulan? setahun?

Jom pakat ramai wakaf telekung!!!.. Dengan bersedekah, insyaAllah dapat menyucikan jiwa dan harta..

Sesiapa yang berminat, boleh menghubungi Young Khalifah di nombor 03 4010 0664 atau emel ke info.youngkhalifah@gmail.com.

Tags:

On February 12, 1949 in Cairo, Al-Banna was at the Jamiyyah al-Shubban al-Muslimeen headquarters with his brother in-law Abdul Karim Mansur to negotiate with Minister Zaki Ali Basha who represented the government side. Minister Zaki Ali Basha never arrived. By 5 p.m., Al-Banna and his brother-in-law decided to leave. As they stood waiting for a taxi, they were shot by two men. He eventually died from his wounds.

In honor of his death in 1949, he was often referred to as “As-Shaheed Imam Hassan Al-Banna” (Martyr Imam Hassan Al-Banna).

Read more here: http://en.wikipedia.org/wiki/Hassan_al-Banna

Also available in Malays.

Tags:

Isteri : Abang, boleh sayang tanya?
Suami : Ye sayang. Nak tanya apa yang?
Isteri : Sayang pelik la abang. Kenapa syarat dalam Islam, bila lelaki meninggal dunia, kubur nya digali sedalam 5 kaki tapi kubur wanita, berlainan digali sedalam 7 kaki?
Suami : Ooo… InsyaAllah senang ja jawapannya tu.. (sambil tersenyum). Kalau nak tau Islam ni agama yang sangat prihatin dan bijaksana. Sebenarnya sebab kubur wanita digali lebih dalam dari lelaki kerana jika berlaku banjir, jenazah wanita tersebut tak akan terapung ke atas dan akhirnya akan membuka aurat jenazah. Islam sangat menjaga aurat kaum wanita, sampaikan hingga nyawa dah melayang dari jasad pun. Islam masih melindungi aurat kaum wanita.
Isteri : SubhanaAllah. Besarnya kuasa Allah ya abang.
Suami : (hanya tersenyum)

••► Wahai kaum wanita. Tutuplah aurat mu dengan sempurna, ketika masih bernyawa. Kerana insyaAllah Allah juga akan membantu melindungi aurat mu walaupun nyawa sudah tiada suatu hari kelak.

SubhanaAllah Allahuakhbar!

Tags: ,

Bertudunglah walaupun keadaan terpaksa… Solatlah walaupun keadaan terpaksa… Puasalah walau keadaan terpaksa… Kerana kewajiban itu memang kadang kala sifatnya terpaksa… Dari keterpaksaan itu perlahan-lahan kita akan menemukan hikmah dan pada akhirnya hati pun menjadi ikhlas untuk beribadah kepadaNya. Jika harus menunggu keikhlasan hati lebih dulu untuk beribadah, sampai bila nak menunggu?? Hidayah bukan untuk ditunggu, melainkan dicari… InsyaALLAH… Ia ibarat makanan, jika tidak disuap, manakan ia masuk ke mulut.. – via Kami Peminat Ustaz Azhar Idrus

Tags:

Indahnye~


Life is too short to wake up in the morning with regrets, So love the people who treat you right, Forget about the ones who don't, And believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it. Nobody said life would be easy, They just promised it would be worth living.

Ingatlah, hanya dengan mengingati ALLAH, hati menjadi tenteram.

"Ya ALLAH, jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMu agar bertambah kekuatan ku untuk mencintaiMu"

Bertambah luas akal, bertambah luas lah hidup, bertambah datang lah bahagia. Bertambah sempit akal, bertambah sempit lah hidup, bertambah datang lah celaka. -Hamka -

Yang paling bahagia adalah orang yang mempunyai hati yang alim, mempunyai kesabaran dalam diri dan mempunyai sifat yang merasa cukup dengan rezeki yang ada. -Hukamak-

INFO: Tip untuk ibu bapa


Sebaik kandungan mencecah empat bulan, ibu digalakkan baca surah al-Fatihah, ayat Kursi dan surah al-Inshirah. Surah Fatihah adalah ibu al-Quran, ayat Kursi bertujuan menghalau gangguan syaitan manakala surat al-Inshirah untuk melapangkan hati dan fikiran.

Selepas bersalin, baca surah berkenaan ketika menyusukan anak dan dihembuskan di kepala. Ia boleh diteruskan sehingga anak cukup umur.

Waktu ketika anak antara sedar dan tidak. Rebut peluang bisikkan kata-kata nasihat, pujian dan pesanan. Ambil masa seminit, dua untuk membacakan doa sambil mengusap kepala mereka selain memberikan nasihat.

Doakan kejayaan anak, rakan anak mereka, anak rakan dan jiran.

Archives

Blog Stats

  • 76,057 hits
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.